Lidé mají rádi příznivé, teplé a slunné počasí (já také), zejména po zimním období nastává situace, kdy lidi raději tráví svůj volný čas na zahradě, přírodě či jinde venku. Pokud je venku hezky, slunné a příjemné počasí, tak návštěvnost webových stránek klesá, někdy opravdu radikálně. Pokud je venku studený vítr, prší a je hnusně, tak návštěvnost opět stoupá. Obecně se dá říct, že vyšší návštěvnost je v zimním období, kdy jsou dlouhé zimní večery a lidé tráví veškerý volný čas domácí zábavou, např. právě vysedáváním u počítače. Pro internetový svět – provozovatele webových stránek je příznivé počasí zlý sen, protože přináší rapidně nižší návštěvnost každému webu, taková je realita, každoroční statistiky návštěvnosti hovoří jasně. To, že příznivé počasí přináší nižší návštěvnost webových stránek vím především z vlastní zkušenosti. Nejhorším obdobím, kdy je opravdu slabá návštěvnost, je letní období – prázdniny, lidé jsou raději u vody, na dovolené atp. . Je také zajímavé, že slabá návštěvnost je v sobotu? Proč? Vysvětluji si to tak, že v sobotu jsou diskotéky a podobné zábavy – zkrátka se v sobotu chlastá. Naopak největší návštěvnost z celého týdne bývá v neděli, kdy se lidi (a žáci) na internetu připravují na nový týden. Samozřejmě také záleží na zaměření stránky …
Příznivé počasí (slabá návštěvnost) je úplně nejhorší pro komerční weby, které jsou vytvořeny za účelem výdělku, např. Google Adsense atp. . Co si budeme povídat, kdo kliká na reklamy? Jen lamy, které právě přiznivé počasí žene ven, do přírody … . Naštěstí CzBlog není komerčním webem, rozhodně není provozován za účelem zisku :-). Těch pár reklam, které se zde nacházejí pokrývají pouze náklady na provoz tohoto webu.
Lze poklesu návštěvnosti nějak zabránit?
Počasí poručit nelze, to je jasné. Jediné co můžeme pro to udělat, je nabídnout kvalitní obsah stránky, např. vytvořit službu, která je pro návštěvníky nějak zajímavá nebo užitečná. Poté bude přicházet větší okruh návštěvníků, zejména těch kteří sedí i v příznivém počasí u počítače.
Máte snad jinou zkušenost? Napište komentář …