Jak na reklamaci zboží

dTest a Stream opět upozorňují… Víte, že zákazník má právo na úhradu nutných nákladů, které vzniknou s uplatněním reklamace? Např. cestovní náklady – jízdné do prodejny a zpět, poštovné, náklady odborné prohlídky, náklady demontáže zboží, náklady na znalecký posudek. Občanský zákoník,  § 509, jasně říká: „Oprávněný má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady. Toto právo je třeba uplatnit u povinného nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout vady; jinak právo zanikne.“
Také není povinností zákazníka dopravit k reklamaci objemné zboží nebo zboží vestavěné. Neplaťte zbytečně náklady s spojené s reklamací! Dejte též pozor na náklady spojené na neoprávněnou reklamací, na to prodejce nemá právo…

Nahlásit nefunkční video

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *