V tehdejším Československu spustil analogovou síť NMT Eurotel. Stalo se tak 12. září 1991. Dnes je tato síť určena pro CDMA internet (předvolba 601). Tehdy se cena telefonů i mobilů šplahala do astronomických výšin. Dnes je však situace jiná. V Česku jsou tři mobilní operátoři: Telefónica 02, Vodafone, T-Mobile. Ceny volání a mobilů jsou mnohonásobně nižší, než když „to“ vše začalo. Pokud porovnáme, jak je drahé volání v Evropských zemích, a v Česku, tak zjišťujeme, že v Česku je volání velice drahé až předražené, stejné je to s internetem. V minulosti nás za drahé volání a internet kárala i Evropská unie.

Občanům už ale dochází trpělivost a na tento nešvar poukazují na internetu, též na sociální síti Facebook. Na Facebooku jsou např. skupiny: Nechceme předražené mobilní volání a služby, Mobilní operátoři – nenechme se obírat. Petice na drahé volání je na portále Stopdrahemuvolani.cz.

Telefonování

Kdo může za drahé volání?

Za drahé volání mohou samozřejmě operátoři. Já jsem přesvědčen, za drahé volání může též Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Je to právě ČTÚ, kdo by měl tlačit na operátory! Na tento úřad je poslední dobou vyvíjen poměrně silný tlak, tak doufám, že se už bude něco dít. Jen tak pro zajímavost, průměr platů v Radě ČTÚ je 85 000 Kč!

Stěžovat si na drahé volání u operátora?

Ano, určitě má svůj smysl, stěžovat si u operátora na drahé volání. A ať je nás co nejvíc, alespoň si operátoři uvědomí, že něco není v pořádku – že to jsou vydřiduši. Všichni operátoři mají ceny takřka stejné, a to naznačuje na kartelové dohody. A to je nekalá soutěž – svinstvo! Podle ČTÚ, si stěžuje na chování mobilních operátorů, přibližně 2 000 zákazníků ročně. To vidím jako významné číslo!

Jak donutit operátora, aby slevil?

Jediný způsob, jak donutit operátora, aby snížil cenu za volání, je zavolat mu, že chcete přenenést číslo k jinému operátorovi (přenositelnost čísla). Uvidíte, že vás budou přemlouvat a nabízet nižší volání. Jednou jsem však převáděl číslo od T-Mobile k Vodafone, ale řeknu vám, že to byla poměrně obstrukce. T-Mobile dělal schválnosti, takže to trvalo řadu týdnů 🙁

Snad se jednou dočkáme volání tzv. za hubičku 🙂

Nahlásit nefunkční video