Co je to pagerank a jak ho zvýšit

Pagerank je číslo, hodnocení dané webové stránky, udává její relevanci, je to prvek určující hodnotu webu. Nebudu psát jak a podle jaké rovnice se pagerank vypočítává, to většinu z vás nezajímá. Pageranky jsou v českém intertnetu celkem tři Google pagerank (google.com) – rozsah 0-10, S-Rank (seznam.cz) – rozsah 0-10 a Jyxo rank (jyxo.cz) – rozsah 0-220. Samozřejmě platí, že čím vyšší číslo číslo v rozsahu pageranku, tím vyšší je pagerank. Samozřejmě největší váhu a hodnotu má Google pagerank. Je často mylná představa, že čím vyšší pagerank, tím je lepší pozice ve vyhledávačích, pokud stránka s vysokým pagerankem má nekvalitní obsah, tak se umisťuje ve vyhledávačích až na zadních pozicích a k tomu jí nepomůže ani vysoký pagerank. Toto platí především u inteligentního Google pageranku. Vůbec také nelze podceňovat  strukturu kódu webu  – struktura musí být přehledná, je vhodné např. oddělit javascripty od CSS apod. Pokud fulltexový vyhledávač zjistí (pomocí robota), že kód stránky je nepřehledný, je špatná validita, tak jí ohodnotí nižším pagerankem. Skutečně, je to tak.

www

Jak lze získat vysoký pagerank dané stránky?

Velice jednoduše (a přitom je to nesmírně obtížné) – výměnou odkazů s jinými portály, protože pagerank se vypočítává z počtu a kvality zpětných odkazů, z čehož plyne to, že ty zpětně odkazy musejí být relevantní, tématické (vyměňovat odkazy s weby pouze s vysokým pagerankem). Vyměňovat odkazy s nízkým pagerankem je naprosto neefektivní.

Zakáz přenést pagerank, lze to?

Lze to a velice jednoduše. Pomocí tagu „rel=“nofollow“, tento tag udělá to,  že tyto odkazy budou fulltextové vyhledávače ignorovat a dále s nimi nebudou pracovat.

Jeden komentář u “Co je to pagerank a jak ho zvýšit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *