Amwayákům se raději vyhýbám!

Myslel jsem si, že zhoubný kult zvaný „amway“ na tomto blogu již skončil, myslel jsem si, že předchozí článek o amway byl poslední, mýlil jsem se… Je zde nový článek, který mě „donutil“ napsat jeden člověk (Amwayák), kterého jsem dnes potkal. Vše začalo nenápadně, nákupem v hypermarketu Tesco. Potkal jsem tam člověka, který mne v devadesátých letech minulého století (cca před 14 lety) přesvědčoval (přesněji obtěžoval až stalkoval) o nejlepším byznysu zvaném Amway. Ještě nyní, po tolika letech, mám jeho soustavné přesvědčování stále v živé paměti – ještě nyní vidím ten stalking (nebezpečné pronáledování) uskutečněný na mé osobě. Jak ohavné! Do Tesca jsem zašel především proto, že jsem tam chtěl koupit vepřové maso, které bylo za velice výhodnou cenu – v akci. Jakmile jsem za pultem s masem viděl tohoto člověka (Amwayáka), tak jsem se raději úseku s masem vyhnul, co kdybych byl zase otravován další dlouhé roky… V jednu chvilku mi bylo toho člověka líto, jak se potácel s tím masem k zákazníkovi, ale pak jsem si řekl, že si za to vlastně může sám – neměl otravovat. Věřím, že nejsem jediný, kdo se mu raději vyhne. Nyní toho Amwayáka proklínám, protože jsem měl k večeři tavený sýr s rohlíkem, místo vytouženého propečeného řízku za skvělou cenu 😀

Sliby a sny Amwayáků jsou opravdu velkolepé – přepychové hrady a zámky stojících na diamantových základech, tuny zlata ve sklepě,… Přesně takové sny a cíle měl i zmíněný Amwayák. Toužil po bohatsví, po tom, že za pár let nebude dělat nic – budou na něj vydělávat lidi, kterým vymyl mozek. Nestalo se tak, jak vidno. Dnes jsem se přesvědčil o tom, jak se jeho sen nenaplnil – je rád, že dělá prodavače v hypermarketu, a možná za pár let bude rád, když půjde do předčasného důchodu, aby se mohl naplno věnovat amway 😀

V tomto článku jsou uvedeny subjektivní názory autora článku.

Související články:

Další články o Amway na CzBlogu

Další články o Amway na Amwey-Business.cz

23 komentářů u “Amwayákům se raději vyhýbám!

  1. Ahoj,
    rád tě čtu, mám rád ten tvůj styl psaní, tvoje články jsou psaný tak trochu s humorem a nadsázkou, že se při nich člověk opravdu nenudí. Díky a pokračuj takhle dál.

  2. Prezentovat takhle slabé sebevědomí, strach z ničeho, obavu před něčím, co si v hlavě sám předem vykonstruuji, držet tu hloupost v sobě 14let !!! to musí být velmi bolestivé. Normální člověk by šel k pultu a udělal to, co chce. Koupil by si maso.

    Je to vzorek větčšinové společnosti. Žije ve strachu z neznáma, bojí se vlastní neschopnosti, neumí komunikovat reálně tváří v tvář, je zaprděná, zapšklá, nasraná, nenávistná, závistivá, hloupá.

    Jediné, koho je třeba litovat, je člověka, který neumí a bojí se dělat dělat to, po čem touží. Koupit si pitomé kilo flákoty. 🙂

  3. acz: ty si ten jedinecny, ktery nema strach z neznama – z niceho. Vsichni preci vime, ze tva drzost nezna mezi, nemusis to tady furt akcentovat! Ty ses ten nejvetsi „docent“ v amwaysmu,
    mistr manipulator.
    Konecne komentar od tebe, ktery me pobavil 😀

  4. Děkuji. Rádo se stalo. Rád pobavím. Tady jde o srandu především, to snad uznáš sám, že nic jiného tady člověk najít nemůže.

    Myslím, že ty ostatní zase pobavil tvůj strach, až hrůza z nákupu masa v popisovaném případě. Jak chutnal rohlík se sýrem místo řízku? Postupuješ tímto zajímavým zpúsobem i v jiných životních situacích? 🙂 Cožpak Bestmene nechápeš, že jediný, kdo v tebou popisovaném komiksu prodělal, jsi byl ty sám díky svému vlastnímu hloupému postoji a rozhodnutí? Nebo skutečně úpřimě věříš tomu, že za tvůj „rohlík se sýrem“ může Amway? Skutečně?

    Promiň, neber si to osobně, ale jek může někdo, jako ty, který vyplodil tuším 5-6 naprosto nesmyslných, manipulativních až lživých článků o něčem o čem nic neví, někoho nazývat „manipulátorem“? Tobě to fakt nepřijde divný?

  5. v tomto článku je přesně vystihnuto, proč to nemůže fungovat – pro některé lidi.
    Lidi mají sny, velké sny, ale jakmile se objeví překážky, nejsou ochotni za nimi jít a udělat co je potřeba. Proto jezdí škodovkou a né mercedesem, proto bydlí v paneláku a né ve vile a proto žvýkají sýr, místo aby jedli maso.

  6. SiD: vis ono bohatsvi taky neni vsechno, ja vim, ze vam to vymyvaci mozku nestale vtloukaji do hlav…

    Asi by ses divil cim ja jezdim 😀

  7. matka dělala to amway, furt bylo doma plno jejich kamarádek, chodila po baráku přemlouvat sousedy, v práci furt někomu nutila to amway. takhle to dělala asi tři roky a potom s tim sekla, protože se to prej nevyplatí. nevim, takhle mi to řekla

  8. Žádný z úspěšných lidí, žádný podnikatel s Amway, který tu práci dělá správně, si nemyslí a nikdy nebude myslet, že peníze jsou všechno. Naopak. Divil by ses, Bestmene, co si my, co to máme v hlavě srovnaný, doopravdy všechno myslíme o penězích.

    SiD hovoří obecně o společnosti. 90% je v pozici velmi slabé střední třídy a níž. Ne náhodou má stejných 90% negativní myšlení, všude hladají jen problémy a důvody proč to či ono nejde, nemůže fungovat, odsuzují nepochopené a td. nemají žádné cíle, sny považují za pohádky. To skutečně není žádná náhoda. Velmi úzce to totiž spolu souvisí.

  9. krimi:
    Debilita je napsat o něčem, čemu nerozumím, nechápu to, neznám to, nic o tom nevím, že „je to debilita“. To je skutečná debilita.

  10. Dobrý den,
    já dělala Amway v letech 96-99 a fakt hrozný, je to normální sekta! Ruce od toho pryč! Nedoporučuju!!!

  11. Jestli tady někdo vykládá, jak je amway nejlepší výdělek, tak mu nevěřte. Z vlastních zkušeností vím, že amway akorát ničí lidi 🙁

  12. milordka: váš příspěvek mi připoměl příběh pana Knora „podruhé“: … sama jste to zkoušela a neni to možný… 🙂
    (k nalezení na youtube)

    Bestmene: a kde jsme psal, že život je o bohatství, podstata mého příspěvku byla o tom, zda jsou lidi ochotný jít za něčím, když se jim postaví do cesty překážky. Poukazoval jsem na to, že nejsi schopen dojít si pro maso i když si ho chtěl, jen proto že ti v cestě překáží amwayák.
    Nedivil bych se vůbec, čím jezdíš, protože vím, že uplně každý svéprávný jedinec jezdí tím čím chce a čím si zaslouží jezdit. tak at už je to trabant nebo aston martin, nic to nemění na tom, že to je auto, které ti vyhovuje.

  13. rocky: tvá matka má pravdu, dělat amway formou podomního prodeje se nevyplatí a docela obdivuju, že na to tři roky měla nervy.

    Anča: mohla by jste jmenovat konkrétní typy onoho sektářského chování firmy Amway a objasnit nám proč je to vina amway a né vašeho sponzora?

  14. SiD: vis proc jsem se tu amwayakovi radeji vyhnul? Samozrejme, ze ne protoze bych se ho bal, ale dneska bych mu musel dat prinejmensim par facek za ten jeho drivejsi letity stalking. Nechtel jsem stravil zbytecne hodiny na policejni sluzebne…

    To bohatstvi jsem vyvodil z techto tvych slov „…proto bydlí v paneláku a né ve vile a proto žvýkají sýr, místo aby jedli maso.“

  15. … a takhle vypadají výmluvy v přímém přenosu 🙂 a online 🙂 Znáte ten vtip jak ajťák fackuje řezníka? Ne? Tak teď už jo 🙂

  16. 123:
    Bohužel, není tomu tak. Ten článek je o všem možném, především je to prezentace vlastní nemohoucnosti, neschopnosti, nedbytku obav a strachu, ukázka nevyzrálosti a osobní nevyrovnanosti „dospělého člověka“. Dotěrný

    Amwayják, resp. jakýkoliv dotěrný člověk, tohle totiž nemá s Amway vlastně nic společného, nemůže zdravému jedinci způsobit NAPROSTO NIC. ALE VŮBEC. (nepoužije-li tedy fyzickou sílu, což se nestalo).

  17. Je to nelegální!“ – „Je to letadlo!“ – „Zboží je předražené!“ – „Kdyby to vydělávalo tolik peněz, všichni by to dělali!“ – „Nemůže to fungovat, protože v x-tém patře už by v tom byl celý svět!“ – „Je to manipulace s lidmi!“ – „Ti na začátku to měli snadnější!“ – „Když vstoupím, musím shánět lidi!“ – „Ti dole vydělávají na ty nahoře!“ – „Amway je podomní prodej drogerie!“ — i dnes, více než 50 let od založení Amway, mnoho z těchto mýtů koluje mezi lidmi, kteří se ještě s Amway neměli možnost podrobně seznámit. Jaká je ale skutečnost?
    Máme-li se smysluplně bavit o Amway, je třeba si vymezit pojmy. Jsou totiž dvě základní části Amway, které velice úzce spolupracují, jedna bez druhé nemůže existovat (a to je možná důvod, proč je laici nerozlišují), ale přesto jsou naprosto různé. Jsou to Amway – výrobce a Amway – síť.
    Amway je unikátní výrobce, který začal s jediným výrobkem v garáži, dnes vyrábí stovky výrobků v několika kategoriích a výrobkových řadách. Výrobní závody má v mnoha zemích po celém světě. Je držitelem řady patentů a unikátních technologií a ve svém oboru patří k absolutní světové špičce.
    Od počátku se výrobky Amway neprodávají v klasické obchodní síti, ale formou přímého prodeje. Přímý prodej není nic magického ani nového. Je to naprosto legitimní způsob distribuce zboží, přinášejíci výhody, pochopitelně i nevýhody, jako jakýkoliv jiný způsob distribuce. Přímý prodej se neustále, stejně jako vše ostatní, vyvíjí, reaguje na změny společenské i technologické.
    Základní koncept společnosti Amway je však stále stejný. Zboží k zákazníkům neputuje obchodním řetězcem zakončeným maloobchodem, ale uzavřenou sítí odběratelů a prodejců. Síť je postavená na víceúrovňovém marketingu, netvoří ji zaměstnanci Amway, ale jednotliví vlastníci podnikání Amway (VPA), kteří jsou jednotlivě obchodními partnery Amway. Celá struktura stojí na unikátním marketingovém plánu, který stanovuje podíl na zisku jednotlivých VPA z obratu, který dosáhli. Každý z VPA je smluvně svázán přímo s firmou Amway, avšak členství mu musí zprostředkovat již registrovaný člen. Celá odběratelská síť je tvořena různými systémy, které jsou do jisté míry nezávislé na Amway, ve smyslu vlastních podpůrných programů a pomůcek. Podpůrný systém je postavený na základě dobrovolné spolupráce jednotlivých VPA.
    Opravdu důležitá fakta:
    • Žádný ze členů sítě není zaměstnanec firmy, ani jménem firmy nevystupuje a nejedná.
    • Každý člen je vlastník podnikání Amway (VPA), který nemá žádné nadřízené, ani podřízené, vystupuje sám za sebe a jediné „omezení“, kterému je podřízen je dodržování Obchodních zásad a Etického kodexu.
    • Každý je členem dobrovolně, o své vlastní vůli a každoročně musí tuto vůli vědomě projevit takzvaným „obnovením činnosti pro další rok“.
    • Nikdo není nucen k žádným povinným odběrům zboží, ani k žádným jiným činnostem.
    • Zahájením spolupráce „nevstupujete“ do něčeho, ale otevíráte vlastní podnikání. Je naprosto nutné si toto uvědomit a podle toho se chovat!
    • Nečekejte bezpracný zisk, nic takového neexistuje.
    • Pokud nebudete nic dělat, nic si nevyděláte.
    Nejčastější mýty Fakta k zamyšlení
    Proč VPA tají jméno firmy,to se za Amway stydí? Rozhodně se nestydí. Naopak. Většina je na příslušnost k Amway hrdá.
    Vysvětlení celého marketingového plánu trvá určitý čas. Každý VPA, pokud chce dělat svou práci dobře, tzn. vysvětlit plán tak, abyste ho pochopili, potřebuje vaší soustředěnou pozornost po tento čas. Proto je nezbytné osobní setkání. To vyžaduje aktivní přístup nejen od toho, kdo vysvětluje, ale i od toho, kdo poslouchá. VPA neví, jakou zkušenost a jaký názor máte na Amway. On neví, jaké informace nebo dezinformace máte v hlavě v souvislosti s Amway. On vás naprosto férově a otevřeně zve na obchodní schůzku. On chce, ve vašem vlastním zájmu, abyste na tu schůzku přišli s otevřenou myslí a bez předsudků. Tento přístup dává šanci i lidem, kteří mají o Amway naprosto mylné představy, aby byli ochotní naslouchat a vnímat fakta. Tento přístup rozhodně nikomu neublíží, protože vše podstatné se dozví během schůzky.
    Je to nelegální. Amway je na trhu už tak dlouho… V USA od roku 1959. V současnosti funguje na více než 90 trzích po celém světě a v každé zemi velice pečlivě dbá, aby její podnikání bylo v souladu s místní legislativou. Funguje dokonce i v Číně, kde vybudovala obrovskou továrnu a když čínská komunistická vláda změnila zákony a zakázala přímý prodej, upravila firma prodejní plán, tak aby vyhovoval…
    Nechce se mi věřit, že kdyby Amway byla nelegální, ještě by se nenašel nikdo, kdo by to prokázal. Snaha byla, v minulosti vedla Amway v USA soudní spor o legálnosti, který ovšem vyhrála… Ve všech zemích, i v těch s nejpřísnějšími zákony je legální. Amway je členem Evropské federace přímého prodeje (FEDSA) i Světové federace přímého prodeje (WFDSA), v ČR členem Asociace osobního prodeje a kolektivním členem Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
    Pokud vám někdo tvrdí, že je to nelegální, nezákonné, zeptejte se ho na konkrétní paragrafy. Dle našeho zákonodárství, je každý, kdo ví o trestném činu povinen to oznámit, jinak se sám dopouští trestného činu…
    Amway vyrábí, dováží a prodává zboží. Vše dle zákonů. Co je nelegální?
    Pochopitelně. Spolupracuje s tisíci nezávislých podnikatelů. Jednotliví lidé se mohou dopouštět nelegálností a trestných činů, ale to už nemá nic společného s Amway. Pokud firma zjistí, že někdo poškozuje její jméno, vyvozuje z toho vždy důsledky.
    Firmy zabývající se přímým prodejem jsou často podrobeny mnohem přísnějším pravidlům, než firmy dělající tradiční prodej. Navíc firmy sdružené v Asociaci osobního prodeje jsou povinny dodržovat velmi přísný etický kodex a firma Amway má sama nastavena velmi přísná kriteria v Obchodních zásadách a Etickém kodexu. Takže mluvit o nelegálnosti Amway je stejné jako mluvit o nelegálnosti Coca Coly, nelegálnosti Aralu, nelegálnosti McDonaldu, nelegálnosti Tesca atd…
    Je to neetické, nemorální Pokud pominu přesvědčené komunisty, pro které je každé podnikání neetické a nemorální, musím se zeptat: „A v čem?“ Argumentem pro neetičnost bývá často, že to je letadlo, že to je nelegální, že je to manipulování s lidmi, atd. Tyto „argumenty“ vysvětlujeme v textu níže nebo výše. Takže jen fakta, proč je podnikání Amway etické a morální.
    Je to podnikání, které je založené na filozofii win-win. Vítěz-vítěz. Na této filozofii funguje většina úspěšných firem. Pokud jakékoliv podnikání není výhodné pro všechny zúčastněné, firma brzy skončí. Pokud VPA nejedná eticky, nebude nikdy schopen vybudovat dlouhodobě prosperující podnik. Pravidla jsou nastavena tak, že i kdyby člověk chtěl „obcházet“ etiku a morálku, prostě se mu to nevyplatí. Etika se vyplácí. (To je možná důvod, proč hodně lidí podnikání s Amway zanechá – zjistí, že se to prostě nedá ošulit, že je třeba poctivě a tvrdě pracovat. Na sobě a pro svůj podnik.)
    Pokud chci být úspěšný v Amway, musím nabídnout kvalitní službu. Pokud chci být velmi úspěšný v Amway, musím POMOCI někomu druhému, aby se stal úspěšným. Stát se úspěšným v Amway je běh na dlouhou trať. A etičnost a morálnost jsou nezbytné pilíře na kterých je ten úspěch položen. Amway v žádném případě není pro lidi, kteří nejsou ochotni pomáhat sobě tím, že budou pomáhat druhým.
    Je to letadlo. Je to pyramida. Přibližnou představu o tom, jaká je skutečnost, si může čtenář udělat z následujících řádek. Vzhledem k tomu, že ze všech mýtů o Amway je tento snad nejrozšířenější, je mu také na těchto stránkách věnována samostatná sekce.
    Nejprve je třeba si vyjasnit pojmy. Často jsou tyto pojmy používány jako synonyma pro vyjádření jedné věci. Lidé tak nazývají podvodný způsob získávání peněz postavený na vkladu nových účastníků, jejichž jediným úkolem je získat další lidi, kteří přinesou nový vklad, atd., pořád dokola. Slovo pyramida je ale vyjádřením tvaru takové struktury. Na pyramidové struktuře není ale vůbec nic špatného. Takovou strukturu má každá firma, každá organizace, každé společenství lidí. Takže tvrzení „Amway je pyramida“ je stejně relevantní jako tvrzení firma xxx je pyramida, církev je pyramida, stát je pyramida, fotbalový svaz je pyramida, atd.
    Naproti tomu tvrzení Amway je letadlo je naprosto lživé. Amway není způsob získávání peněz postavený na vkladu nových účastníků, kteří získávají další lidi, kteří přinesou nový vklad, atakdále, pořád dokola.
    Odpor lidí k letadlu je pochopitelný a je naprosto v pořádku – je to podvod. Ovšem odpor lidí k pyramidě je zbytečný. Pokud pracujete jako zaměstnanec, jste součástí pyramidy vaší firmy. V zaměstnání je ale přesně daná pozice a reálná šance na postup do vyššího patra je velmi malá a hlavně velmi omezená. Jediný jistý způsob jak se dostat na vrchol pyramidy je založit vlastní firmu a postavit si svou vlastní pyramidu. To samé je v Amway! Úplně stejné jako v jiném podnikání. Na rozdíl od zaměstnance, který celý život stráví v pyramidě na přibližně stejné úrovni, dané jeho vzděláním a oborem, podnikatel (i VPA) si může vybudovat tak velkou pyramidu jakou chce a vždy bude na jejím vrcholu.
    Nechám na vás, posoudit, jestli je lepší být na vrcholu pyramidy nebo na její základně…
    Několik hlavních rozdílů mezi „letadlem“ a legálním pyramidovým systémem:
    Letadlo:
    • Lovení duší je hlavní priorita – je to jediný zdroj peněz tekoucích do systému.
    • Systémem neputuje žádné zboží nebo jen „zboží“ virtuální, uměle vytvořené.
    • Lidi dole musí přijít o peníze, aby špička vydělala.
    • Zastaví-li se příliv lidí, systém se rozpadá.
    • Vysoké vstupní vklady, povinný odběr neprodejného nebo virtuálního zboží.
    • Žádné záruky, neexistuje možnost odstoupení beze ztráty.
    • Rozpad vztahů – připravíte-li někoho o peníze, končí vztah.
    • Slibují vám bezpracné a lehké zisky.
    Amway podnikání:
    • Hlavní priorita je obrat spotřebního zboží.
    • Systém je postaven na distribuci širokého sortimentu kvalitního spotřebního zboží.
    • Vydělávat může každý, kdo se zapojí,na všech úrovních. Nikdo nepřichází o žádné peníze.
    • Celý systém funguje spolehlivě, i kdyby se už nikdo nový nezapojil.
    • Neexistuje povinný odběr zboží. Minimální vstupní poplatek pokrývá pouze cenu nejnutnějších materiálů a pomůcek.
    • Záruka – zkušební doba pro možnost odstoupit s navráceným vkladem je 180 dní. Záruka spokojenosti na všechno zboží. Možnost zpětného odkupu neprodaného zboží.
    • Pozvete-li někoho ke spolupráci – nic neriskuje, nikdo nepřijde kvůli vám o peníze, nemůžete ohrozit své vztahy.
    • Odměna je pouze za odvedenou práci. Žádný rychlý a bezpracný zisk.
    Nikdo v tom nemůže vydělat, jen ti co to založili. Omyl. Členem odběratelské sítě jsou dnes na světě 3,5 milony lidí. Někteří z nich už desítky let, někteří teprve měsíce. Opravdu myslíte, že vydělávají jen zakladatelé a dalších 3 499 998 lidí prodělává? Uvědomte si, že členství neznamená doživotní závazek. Každý rok musí každý člen vyhodnotit, co mu to přináší a vědomě potvrdit svou účast i na další rok. A žádná síla nemůže nikoho donutit, aby to dělal, když by v tom nic nevydělal… Výše příjmu nezáleží ani na pořadí vstupu. Ten, kdo vstoupil před rokem, může vydělávat mnohonásobně více, než ten kdo vstoupil před 40 lety. Příjem je závislý výhradně na odvedené práci. Výpočet je transparentní a pro každého naprosto stejný.
    Amway dělá celosvětově obrat v řádu miliard dolarů. Hodně velká část zisku se vrací do systému formou provizí. Provize jsou vypláceny již od měsíčního obratu (u nás) cca 4000,- Kč (bez DPH). K tomu si připočítejte zisk VPA tvořený maloobchodní marží. Lidí, kteří se tímto podnikáním úspěšně živí anebo si tím velmi dobře přivydělávají je opravdu hodně.
    Zboží je nekvalitní. Na tento argument je jednoduchá námitka. Na každý výrobek (až na několik vyjímek, které mají vlastní režim záruk) dává Amway 100% záruku spokojenosti až 90 dnů. To znamená, pokud nebudete s výrobkem spokojení, máte tři měsíce na vrácení a získání peněz zpět. Opravdu si myslíte, že firma s nekvalitním zbožím by takovou záruku dávala?
    Amway drží řadu unikátních patentů, řada výrobků je ve své oblasti naprosto bezkonkurenční. Potravinové doplňky Nutrilite jsou celosvětově nejprodávanější značkou, kosmetika Artistry patří mezi pět nejprodávanějších značek, systém úpravy vody je naprosto bezkonkurenční, atd.
    Trh a čas prověřily kvalitu zboží.
    Zboží je předražené. Každý obchodník vám řekne, že cena není rozhodující! Mnohem důležitější je najít potřebu lidí a uspokojit jí. Amway nežije ve vzduchoprázdnu, firma žije v konkurenčním prostředí a těžko by uspěla, kdyby prodávala předražené zboží. Cena sama o sobě neříká nic. Když vám řeknu, že vám prodám čokoládu za 1000 korun, bude vám připadat drahá. Ale když vám řeknu, že je jí 100 kilo, je najednou úplně jiná situace. Podobná situace je u Amway. Jedním ze základních principů Amway výrobků je koncentrovanost. Má to svojí logiku. Vysokoobrátkové zboží v malém balení vyžaduje velmi časté nákupy, zatímco koncentrát dlouho vydrží. Koncentrát šetří životní prostředí – méně obalů, méně dopravy, méně odpadu,atd. Koncentrát je dražší než stejné množství konkurenčního prostředku. Ale ředí se vodou. Takže pokud porovnáváme ceny, musíme vždy porovnávat jednotkové ceny použití – kolik stojí jedna dávka. A tady by se asi hodně lidí divilo, že Amway výrobky vycházejí mnohem levněji, než jejich oblíbené „levné“ značky.
    Pochopitelně, že jsou i jiná hlediska pro porovnávání cen. Například v kosmetice je cena ukazatelem kvality. Těžko přesvědčíte někoho, že máte nejkvalitnější produkt na světě s cenou jako běžný produkt z tržnice. Prostě je jistý cenový standard, který odráží náročnost výroby, surovinovou kvalitu, náročnost výzkumu a testování produktu, atd.
    Dále jsou věci, které penězi nenahradíte. Někdo si prostě rád zaplatí za luxus, za „značku“, za exkluzivitu, za kvalitu, za ekologičnost, za druhotné úspory, které převýší náklady, atd. Izolovaná cena opavdu není až tak důležitá. Navíc u Amway má každý možnost vyhodnotit poměr cena/výkon bez rizika, viz 100% záruka…
    A poslední poznámka týkající se ceny. Vzhledem ke globálnímu rozsahu firmy je cenová kalkulace výrobků ve všech zemích podobná. Pochopitelně, že je braná v úvahu i místní situace. Takže před deseti lety, kdy průměrný plat v ČR byl ani ne třetinový, působily Amway výrobky na první pohled opravdu draze. Od té doby, se ceny drží na přibližně stejné úrovni, mnohé výrobky jsou dnes dokonce levnější, přitom kupní síla průměrné rodiny je mnohonásobná. Zkuste si najít deset let staré ceníky konkurenčních výrobků a uvidíte, jak šly jejich ceny nahoru…
    Navíc každý člověk, pokud chce ušetřit, může se stát partnerem firmy a nakupovat veškeré zboží za velkoobchodní cenu.
    Kdyby byly výrobky tak skvělé, všichni by používali jen je. Tento argument, ostatně jako valná většina ostatních vzbudí úsměv na rtech nejen znalci Amway, ale každému logicky myslícímu člověku. Je to podobné, jako by někdo snižoval hodnotu Mercedesu, že by říkal:“kdyby to byla tak dobrá auta, každý by ho měl“… Co na to říct? Snad jen to, že je dobře, že je konkurence. Protože to tlačí na zvyšování kvality a to je dobře pro každého zákazníka. Každý si ten svůj výrobek najde. Já mám zkušenost, že každý, kdo si Amway výrobky vyzkouší, těžko pak už hledá alternativu. Ale prostě se smiřme s tím, že ne každý to používá. To nic nevypovídá o kvalitě.
    Kdyby to vydělávalo tolik peněz, všichni by to dělali. Částečně podobná odpověď jako výše. Prostě to peníze vydělává a ne každý to dělá. Zrovna tak jako peníze vydělává spousta jiných byznysů a ne každý je dělá. Někdo měl smůlu, že zatím Amway příležitost nedostal, někdo ji dostal a neoslovila ho. Prostě to peníze vydělává tomu, kdo pilně pracuje, jako každý dobrý podnikatelský plán. Je pro mě těžko pochopitelné, že někdo poměřuje kvalitu příležitosti tím, jestli oslovila každého.
    To je totéž, jakoby říkal: „naftařství, bankéřství, realitní makléřství, atd. nevydělává peníze, jinak by to přeci dělal každý…“
    Nemůže to fungovat, protože v x tém patře už by v tom byl celý svět. Oblíbený argument intelektuálů, vzdělanců, matematiků, logiků, praktiků, realistů, atd. Ovšem na otázku jak to, že už to funguje už 40 let a celý svět v tom není, odpovědět neumí. Naopak, je to pro ně důkaz, že to nefunguje.
    Matematika je kouzelná, ale jakmile jsou do něčeho zapleteni lidi, zapomeňte na matematiku. Při vysvětlování konceptu tohoto podnikání se používá matematický model, ale realita je pochopitelně jiná. Každý člověk je originál, osobnost, která se nedá předem spočítat. Navíc každý kdo vstupuje do tohoto podnikání, má jiné ambice a cíle. Žádná skupina nikdy neroste matematicky přesně – geometrickou řadou. A přesto, nebo možná právě proto, to funguje skvěle. V tom je to krásné, je to podnikání s lidmi a o lidech.
    Přesto matematika má místo v byznysu. Spočítat si můžete přesnou výši odměny při daném počtu lidí, struktuře skupiny a jednotlivých obratech. To vám umožňuje plánovat, dávat si cíle a stanovovat plán pro jejich dosažení. Zajímavé je, že když na matematický argument s geometrickou řadou odpovím matematickým argumentem z oblasti statistiky a pravděpodobnosti, takový logik najednou zapomene na matematiku a začne uvažovat emocionálně. Ono totiž statisticky není možné, abyste nabídli tuto příležitost určitému počtu lidí a všichni řekli buď ano nebo ne. Prostě obě odpovědi budou zastoupeny. Takže ten obchod funguje i dle matematiky…
    Nikdo to nechce dělat. Odvážné tvrzení. Tvrdit, že to nikdo nechce dělat, je stejně hloupé jako tvrdit, že to chtějí dělat všichni… Je to statistika, viz výše…
    Každý kdo to dělá, musí být fanatik. Fanatik je silné slovo. Co si pod tím představit? Nekritické ztotožnění s určitou myšlenkou? Nebo její prosazování za každou cenu, i násilím? Hodně lidí zaměňuje entuziasmus, nadšení za fanatismus. Prohlédněte si toto video a zkuste odhadnout, zda člověk, který je na něm zachycený, je jen nadšený nebo zda je to fanatik. Jedná se záznam ze schůzky společnosti Microsoft a onen člověk je Steve Balmer, CEO společnosti Microsoft. Kde je hranice mezi loajálním, angažovaným a nadšeným člověkem a fanatikem? Já myslím, že fanatik žije mimo realitu. Jeho mysl je zavřená. Nepřijímá žádné podněty a hájí svou pravdu do krve.
    Fanatismus je při budování Amway byznysu na škodu. Kdo chce uspět, musí mít mysl otevřenou, vzdělávat se a odborně i lidsky růst. Kdo chce uspět, musí být zaměřený na cíl. Výsledky totiž vždy odpovídají vyvinutému úsilí. Je třeba být aktivní a dělat všechny důležité věci, které jsou potřeba. Je to obchod, je to podnikání se vším všudy a to vyžaduje chladnou hlavu a silnou vůli. Je třeba umět pružně reagovat, řešit problémy, přizpůsobovat se situaci. Ale je to podnikání s lidmi, takže je třeba být nadšený. Nadšení je totiž nakažlivé a pro duplikační byznys naprosto klíčové.
    Pravda je, že člověk, který má vizi a je ochotný té vizi podřídit život se může jevit nezúčastněnému pozorovateli jako fanatik. Ale kdo chce být úspěšný, musí vždy v každém okamžiku vědět co dělá a proč to dělá. A to fanatici většinou nedokáží…
    Je to sekta. Z čeho to lidé vyvozují? Sekta zbavuje člověka jeho individuality, jeho identity. Řídí se přísnými pravidly, která jsou vynucována i násilím. Vše je podřízeno jednomu vůdci/bohu/modle. Sekta zbavuje člověka vlastní vůle, sebevědomí,majetku, přátel, rodiny. Sekta deformuje lidi, tak, že nejsou bez ní schopni žít, atd.
    Ani jeden z těchto znaků, ať hledám jak hledám, u Amway nenacházím. Každý VPA je nezávislý podnikatel. Cílem veškerých školení a seminářů je sebevědomá, silná osobnost, odborně na výši, která se umí svobodně rozhodovat, umí motivovat sebe i druhé, dosahuje úspěchů v různých oblastech života, včetně rodiny, je ekonomicky nezávislá, schopná empatie a přátelství, ochotná pomáhat druhým.
    Možná někdo právě tohle považuje za sektářství: Společenství lidí, kteří mají pozitivní přístup k životu, nejsou zvyklí si stěžovat a naříkat, každý problém považují za výzvu, bojují za splnění cílů svých i svých přátel, atd.?
    Je to praní mozků. Tak to je svým způsobem pravda :-). Ale výhradně v pozitivním slova smyslu! Negativní přístup k životu je tak hluboce zakořeněn v myslích lidí, že je naprosto žádoucí takové mozky „vyprat“. Bohužel, ti lidé, kteří by to nejvíc potřebovali si ho vyprat nenechají a dál budou zamořovat svět negativitou. Pomluvy, závist, špatná nálada, malomyslnost, zbabělost, měšťácká zaprděnost, neschopnost řídit vlastní život, dát mu řád a směr, nedostatek sebevědomí a cílevědomosti, tolerance šlendriánu, průměrnost, strach a neustálá životní připosranost, neschopnost bojovat o své místo na tomto světě, o důstojné prožití života, o zasloužené a dostupné výdobytky naší doby, to jsou vlastnosti, které produkuje „většinová“ společnost průměrných lidí. A je těžké cokoliv změnit ve svém životě, aniž byste nejdříve nezměnili svoje myšlení. Ať už chcete v životě změnit cokoliv, potřebujete nejdříve změnit svoje myšlení, svůj přístup k životu, svoje paradigmata.
    Lidi, kteří se bojí, že by jim v Amway vyprali mozek si ho nechávají vypírat denodenně z novin, televize, od svých nadřízených, od politiků, od svých pivních kamarádů…
    Vy sami musíte vyhodnotit, co je pro váš další život důležitější a přínosnější.
    Je to manipulace s lidmi. Do důsledků vzato, vždy s vámi někdo manipuluje. Díváte-li se na televizi, čtete-li knihu, noviny, posloucháte své přátele, nadřízené, atd, vždy čelíte svým způsobem manipulaci. Problém je, že lidé jsou velmi často manipulováni nevědomky. Vidí zprávy v TV a druhý den papouškují co viděli a neuvědomí si, že je někdo zmanipuloval.
    Lidé se velmi často rozhodují na základě emocí. Téměř vždy se rozhodují na základě emocí. Po shlédnutí marketingového plánu je každý pozitivně naladěn, vše do sebe logicky zapadá. Přesto se při rozhodování lidé neřídí logikou, ale emocí. Pokud je člověk naladěn pozitivně, připadá mu vše snadné. Problémy vnímá jen jako překonatelné překážky. Naopak negativně naladěný člověk vidí ve všem problém. Strach a jiné negativní emoce ochromí jeho akceschopnost, paralyzují jeho schopnosti a víru v sebe a v úspěch. Úspěšný VPA umí motivovat druhé lidi. Vzbudit v nich kladné emoce, které dávají lidem energii k překonání všech nesnází. Můžeme to nazvat manipulací? Jistě. Ale pozor. Kdo pochopí, jak funguje lidská psychika, nechává se takto zmanipulovat naprosto vědomě a dobrovolně. A co víc. Vyhledává každou možnost, jak se nechat manipulovat k pozitivitě. Čte pozitivní knihy, chodí na pozitivní semináře, setkává se s pozitivními lidmi. Protože si uvědomuje, že pokud to nebude dělat, jeho okolí (rodina, práce, televize, noviny, atd.) ho bude manipulovat k negativitě. To je celé tajemství těch školení, seminářů a pozitivní literatury. Každý člověk je schopen jakéhokoliv výkonu, pokud je ve správném psychickém rozpoložení. Smiřte se s tím, že není možné být bez emoce. Buď jste pozitivní nebo negativní. A protože pouze pozitivita vede člověka k úspěchu, chytří lidé se nechávají manipulovat k pozitivitě. A to není jen záležitost Amway. To platí v každé oblasti. A považte, lidé jsou dokonce ochotni platit dost vysoké sumy za to, že je nějaká speciálizovaná společnost bude na různých kurzech a seminářích pozitivně manipulovat. V Amway podnikání máte k dispozici propracovaný školící systém, který vás pouze za minimální (nákladovou) cenu bude udržovat na pozitivní hladině.
    Takže se vrátím na začátek – Je to manipulace s lidmi? Kdo nechce být manipulován, ubrání se. Je ovšem otázka, zda to přinese něco dobrého pro další život. Ale kdo chce udělat velké změny k lepšímu ve svém životě, ten bude vděčný za tu pozitivní manipulaci, která se mu nabízí.
    Myslím si, že tento argument o manipulování lidí používají nejvíc ti, kteří jsou nejvíc zmanipulovaní negativitou a vlastně o tom ani nevědí.
    Je to jako ve sportu – až někdy uvidíte trenéra jak o přestávce „řve“ na své svěřence, burcuje je a hecuje a motivuje, aby ze sebe vydali to nejlepší, pak si uvědomte, že je vlastně obyčejně manipuluje k dosažení vítězství. A to samé dělají amwayáci.
    Ale na závěr dobrá zpráva, pro toho, kdo si myslí, že Amway manipuluje lidi a má z toho strach. Nebojte se. Úkolem VPA není zmanipulovat někoho, kdo nechce. To stojí totiž hodně energie a nepřináší to žádný efekt. VPA jen zjišťuje, zda opravdu chcete rozjet podnik a vydělávat peníze a k tomu vám nabízí psycholgickou (a nejen tu) podporu.
    Každý amwayák nemluví o ničem jiném. Otázka je, jak často se ten, kdo takto argumentuje setkává s amwayáky. Řekl bych, že VPA, kterého baví to co dělá, o své práci mluví stejně často jako kdokoliv jiný, koho baví to co dělá. Ale tento argument je spíš myšlen tak, že lidi mají obavu, že když se setkají s VPA, bude je vždy „lámat, přesvědčovat, tahat“ do svého byznysu, nebo jim bude „vnucovat“ nějaké výrobky. Průměrně zkušený VPA ale ví, co funguje a co nefunguje. A taky ví, že základ úspěchu v Amway jsou pevné osobní vztahy. Takže mnohem spíše se bude snažit prohlubovat a upevňovat vztahy s vámi. Mám osobní zkušenost, že často je to naopak – lidé se sami vyptávají, často si i „rýpnou“ a snaží se vyprovokovat diskusi, možná proto, aby vás pak mohli nařknout, že mluvíte pořád jen o Amway…
    Amwayáci jsou ale ve společnosti přeci jen něčím nápadní. Rozhodně nečekejte, že si budou stěžovat, že budou nadávat na poměry, že budou šířit klepy, že budou šířit negativitu. Spíš je uslyšíte mluvit o snech a cílech, o plánech do budoucnosti, o úspěchu a povzbuzení. Amwayák vám nikdy neřekne – na to nemáš, to nedokážeš, to nejde. A taky počítejte s tím, že se rádi seznamují s novými lidmi a navazují nová přátelství.
    Amwayáci se přetvařují. Jak už jsem psal, základem úspěchu jsou pevné vztahy. Přetvářka funguje pouze chvíli. Nikdo se nedokáže trvale přetvařovat. Takže jediný způsob jak vypadat lepším, je opravdu takový být. Lidi si myslí, že se amwayáci musí přetvařovat, protože jsou najednou „jiní“. Jsou víc v pohodě, usmívají se, víc komunikují, atd. A to přeci není normální. Ale pro VPA je to normální! Každý VPA, který svůj obchod bere vážně, se snaží být profesionální. Slušnost, pozitivní jednání a chování, dobré vztahy to je základ. Uvědomte si prosím, že VPA, o kterém vy si myslíte, že se „jen přetvařuje“ má upřímnou snahu opravdu takovým být. Věřte tomu, že člověk se může velmi změnit. Ale nejde to ze dne na den. Je to vědomý proces, který začíná tím, že se rozhodnu chovat se tak, jak je třeba. A pak se tak chovám. A časem se mi takové chování stane přirozeným.
    Pokud si myslíte, že to je jen takový „nedosažitelný ideál“, nenechte se mýlit. Amway byznys je neúprosný. Vaše výsledky vždy odpovídají vašemu výkonu.Takže pokud chcete vybudovat úspěšný, trvalý byznys, prostě MUSÍTE udělat co je třeba.
    Pokud ho budete budovat s přetvářkou, nikdy ho nevybudujete.
    Je to založené na shánění lidí. Lidi jsou potřeba pro každé podnikání. Ukažte mi prosím jediný podnik, jediný obchod, který se obejde bez lidí. Každý podnik potřebuje zaměstnance, dodavatele, odběratele a spoustu dalších lidí, kteří zajišťují všechny možné služby. Pokud nechcete být v kontaktu s lidmi, nezačínejte podnikat. VPA je podnikatel. Výhoda je, že nepotřebuje zaměstnance. Víte kolik starostí a úřadování je se zaměstnáváním lidí? VPA nemusí hledat dodavatele, nemusí vyřizovat žádné celní, dovozní, schvalovací předpisy, atd. O to se stará Amway. VPA má jediný úkol. Stará se o obrat. Ano, k tomu jsou potřeba lidi. K dosažení úspěchu potřebujete kolem sebe shromáždit tým schopných lidí. Úplně stejně, jako v jakémkoliv jiném druhu podnikání. Na rozdíl od jiných druhů podnikání, kdy jste na vše sami, vám podpůrný systém toto velmi ulehčuje. Můžu vás ujistit, že k úspěchu nepotřebujete „shánět“ stovky lidí. Tento byznys není založen na shánění lidí. Je založen na vaší odbornosti, na tom, zda ze sebe dokážete udělat dostatečně fungující vzor, který bude ochotný někdo následovat – duplikovat. Pokud toto nedokážete, i kdybyste sehnali tisíce lidí, nevyděláte ani korunu.
    Nikde ve světě to nefunguje. Co na toto říct? Kdyby to nefungovalo, tak by to prostě už neexistovalo. V žádné zemi, kde Amway začala podnikat ještě neskončila… Funguje to.
    Každý člen je nucen poslouchat kazety a chodit na semináře. Tak toto je častá výtka. Předně je třeba říct – nemusíte nic. Vy jste podnikatel, nikdo vás nešéfuje a nenařizuje, co máte dělat. Vaše podnikání může mít spousty podob. Záleží, jakým způsobem chcete svůj podnik budovat, jaké cíle a ambice máte. Takže se klidně můžete obejít bez kazet a seminářů a jiných pomůcek. Ale možná se budete chtít vydat cestou, na které budete pro úspěšné fungování vašeho podniku potřebovat kazety a semináře. Záleží jen na vás. Veškeré pomůcky, které vám podpůrný systém nabízí jsou připraveny pro vaší pomoc. Lidé často hledají zkratky. Ale nejlepší zkratkou je využívání pomůcek a kráčení po prošlapané a ověřené fungující cestě.
    Za vstup se musí platit hodně peněz. Vysoký vklad je znakem podvodných systémů, které žijí pouze z vkladů. V Amway žádný vysoký vklad nevkládáte. Vy si zakoupíte licenci, která obsahuje spoustu užitečných pomůcek nutných pro rozjezd vašeho podnikání. To rozhodně nejsou vysoké vklady. Je to cena za reálnou hodnotu, kterou dostanete do ruky a máte záruku na vyzkoušení a pokud odstoupíte od smlouvy, náklady se vám vrátí.
    Z ceny licence se nevyplácí žádné odměny člověku, který vás přivedl. Za napojení nového člověka se nevyplácí žádné provize.
    Někdo namítne, proč vůbec něco platit. Když vstoupím, měli by být rádi a ne abych za to platil. Jenže to je právě ten vtip, že vy nikam nevstupujete. Vy otevíráte podnik. Zkuste otevřít jakýkoliv jiný podnik se 3000,- kapitálu. V jakém jiném podniku máte „zkušební dobu“ po kterou nic neriskujete??
    Ti na začátku to měli snadnější. Lidi si myslí, že teď už je v Amway těžké uspět. Že na začátku, když nebyl „trh nasycen“ to bylo snadné. Ale to je obrovský omyl. Jednak trh není stále nasycen a dlouho ještě nebude, navíc ti pionýři, průkopníci kteří začínali v tomto byznysu se museli potýkat s mnohými problémy, které dnes neexistují. Oni doslova museli proklestit cestu, všechny zkušenosti s budováním museli zaplatit svými omyly a slepými uličkami. Teď je naprosto jiná situace. Člověk nemusí tápat a vymýšlet vlastní cesty. Celý systém je lety osvědčen, na každou situaci existuje návod a způsob řešení. Jsou k dispozici profesionální pomůcky, nové technologie jako internet, mobilní komunikace, atd. nesmírně ulehčují spousty činností, atd. Lidé, kteří neuspějí dnes, se všemi soudobými vymoženostmi, by těžko uspěli na začátku!
    Když vstoupím,musím shánět lidi. Lidi se velmi bojí, že by museli shánět lidi. Je to zbytečný strach, vycházející z paradigmatu, že Amway je pyramida postavená na shánění lidí. Lidi mají falešnou představu o tom, že budou muset rozdávat lístečky v metru, apod. a to je děsí. Jak už jsme zmínili existuje mnoho možností jak tento byznys rozvíjet. Je pravda, že jednou z nejvýhodnějších možností je duplikace. K duplikaci jsou potřeba lidi. Kde je vzít? Musím je tedy shánět? Je to mnohem jednodušší, než si lidi umí představit. Prostě a jednoduše se lidí, které znáte, ZEPTÁTE. V tom je obrovský rozdíl! Ti lidé se „seženou“ sami. Vy řeknete „mám to a to a nabízím ti to a to“ a oni sami se rozhodnou, zda je to zajímá či ne. Vy ovšem máte velkou zodpovědnost. Ne za jejich rozhodnutí, ale za způsob jak se jich zeptáte. To je velmi důležité. A právě při tomto procesu se ukáže důležitost podpůrného systému, který vám pomůže udělat to nejlíp, jak to jde.
    Spousty lidí neuspěli jen proto, že si nenechali poradit a udělali to „po svém“. A zklamání, které následovalo po prvním neúspěchu je odradilo.
    Neshánějte lidi. Poraďte se se svým sponzorem a zeptejte se jich.
    Když vstoupím, jsem někomu podřízen. Nejste. Nemáte šéfa, nadřízeného. Nikdo vám nemůže určovat co, kdy a jak budete dělat. Ale pozor přeci jen musíte něco dodržovat. Existují Obchodní zásady a Etický kodex, které jsou pro každého VPA závazné.
    Ti dole vydělávají na ty nahoře. Další častý mýtus. Je zajímavé, že tento argument nejčastěji používají zaměstnanci, kteří ve svém zaměstnání skoro vždy vydělávají na někoho nad sebou. Nebo si myslíte, že v zaměstnání dostane každý zaměstnanec tolik peněz, kolik skutečně vyprodukuje?
    V Amway to tak je. Cena zboží je pro každého člena stejná. Veškeré provize, které jsou k rozdělení se vyplácejí odspodu. Ti dole dostanou zaplaceno přesně tolik, kolik vyprodukovali. Teprve zbytek jde nahoru. V Amway byznysu vyděláváte vždycky hlavně na sebe. A proto platí, že si klidně můžete vydělávat víc peněz, než člověk nad vámi.
    Proč v mediích převažují negativní zprávy o Amway? To je dobrá otázka. Jedním z důvodů může být, že celý systém Amway je postaven na odstranění medií jako nositele reklamy a tím příjemce peněz. Amway neplatí mediální reklamu, platí své VPA, kteří se starají o obrat. Takže tu máme miliardový byznys, ze kterého neplyne tradičním nositelům reklamy (tisk, rozhlas, televize, atd.) ani dolar… Nechci zevšeobecňovat, ale často je důvodem neprofesionalita a jistá povrchnost novinářů. Nebo neochota věnovat čas studiu dostupných materiálů. A někdy může být důvodem společenská objednávka.
    Možná hlavním důvodem, proč převažují negativní zprávy ale je, že je málo pozitivních… Pozitivní zprávy o čemkoli nejsou pro media přitažlivé, protože málokoho zajímají. Takže pokud by bylo 100 věcí na Amway dobrých a jedna špatná, buďte ujištěni, že by se nenašel novinář, který by napsal alespoň o jedné dobré, ale našlo by se hodně novinářů, kteří by psali o té špatné… A to, že se novináři při referování o těch „špatných“ věcech musí uchylovat k šíření polopravd a často i lží, je pro mě důkaz toho, že skutečných problémů a negativ o kterých by mohli objektivně informovat není na Amway tolik.
    Výše uvedené platí především pro bulvární plátky, které se v honbě za senzací neváhají snížit ke lhaní a šíření polopravd a dezinformací. Existují však i renomované zdroje, které o Amway publikovaly řadu fundovaných informací.
    Radek John, na jednom semináři Amway, kde byl jako host, odpovídal na otázku, proč na Nově není slyšet o Amway – „Buďte rádi. My jdeme po problémech. Pokud něco dobře funguje, není to pro nás zajímavé…“ Názor pana Radka Johna na firmu Amway si můžete poslechnout zde. Celou reportáž, ze které tato ukázka pochází, si můžete stáhnout v sekci Audio & Video > Rozhlasové vysílání nebo zde.
    Samostatnou kapitolou jsou negativní svědectví zhrzených amwayáků, která tak často a rád cituje tisk a která tak často čteme v komentářích po intenetu. Leckdy je za tím pouze neschopnost přiznat vlastní chyby a hledání chyb u druhých, tak oblíbené u nezralých lidí.
    Je to dealerství zboží. Lidé dost často lpějí na slovíčcích. A slovo dealer v lidech vzbuzuje skoro panickou hrůzu. Možná proto, že je často spojováno s drogami. Dealer je v překladu prodejce, ale také obchodník nebo zprostředkovatel. Přesto ho VPA neradi používají, právě pro ten pejorativní nádech, který to slovo má. Takže mnohem důležitější než jak co nazýváme, je co si pod těmi názvy představíme. Já osobně si pod slovem dealer představuji člověka, který naplní auto zbožím a objíždí provozovny, ve kterých se to zboží snaží prodat. Někdo jiný si pod tím slovem představí něco jiného.
    Amway je obchodní firma. Prodává zboží lidem, kteří to zboží mohou dále prodávat, anebo nemusí – mohou si ho sami spotřebovat. Je člověk, který si nakupuje zboží pro vlastní spotřebu, za lepší ceny ve velkoobchodu dealer? Je člověk, který do svého oblíbeného obchodu přivede kamaráda, který si tam taky výhodně nakoupí, dealer?
    Označit každého, kdo podniká s Amway, slovem dealer je velmi zjednodušené a může to být i velmi nepřesné.
    Kdo dělá Amway, přijde o kamarády. Velmi citlivé téma. Dost často zmiňované odpůrci Amway. Řekněme si upřímně, může se to přihodit. Ale popravdě řečeno, to se přeci v životě občas stává. Někdy zjistíme, že ten, kdo vypadal jako kamarád byl jen člověk, který měl společné zájmy jako já a jakmile máme rozdílné zájmy, končí přátelství. To samo o sobě nemá nic společného s Amway. Přestanu chodit na fotbal a začnu chodit na tenis, logicky se změní okruh známých a přátel.
    Každý, kdo se pustí do Amway, vidí to jako skvělou šanci. Často se stane, že nejen kamarádi a přátelé, ale třeba i rodina tu šanci nevidí. Mají jiné informace, jiná paradigmata, jiné názory. Pak nastává konflikt. A jedině konflikt vám ukáže, jaký člověk doopravdy je. Jedině vypjaté, krizové situace ukazují opravdový charakter lidí. A často přichází deziluze. Většina vztahů, které takto skončí, by stejně dříve čí později zanikly. Amway nebývá příčinou, spíše takovým katalyzátorem.
    Pro ztrátu kamarádů totiž v Amway byznysu neexistují objektivní důvody. Mám litovat, že někdo přestal být mým kamarádem, za to, že jsem mu nabídl podnikatelské partnerství? To asi nebyl opravdový kamarád…
    Jednou ze základních věcí, kterou se VPA zabývají, kterou se učí a kterou trénují je budování vztahů. Přátelských vztahů s kýmkoliv, nejen s lidmi, kteří s nimi spolupracují! To je obrovsky důležité. Amway vás trénuje k tomu, abyste kamarády získávali a ne ztráceli. A tuto dovednost můžete využít v jakékoliv oblasti vašeho života.
    Na Amway se dá jedině prodělat. Když je člověk hloupý nebo neinformovaný, prodělá na čemkoliv, co kdy začne dělat. 🙂 Pokud dodržujete základní pravidla byznysu, NEMŮŽETE na Amway prodělat. Naopak si dovolím tvrdit, že na Amway se dá jedině vydělat. Je to jedno z mála podnikání, kdy NIC neriskujete, kdy rozjíždíte firmu s téměř nulovými náklady. Za sebou máte ekonomického giganta jako garanta kvality, tým poradců je vám k dispozici zdarma. Žádné provozní náklady a administrativa v souvislosti se zbožím, skladování, doprava,atd. Předpověditelný růst vašeho obchodu, nezávislost na místě a času podnikání, velmi dobré zisky a neomezený potenciál růstu, atd. atd…
    Na seminářích se musí křičet a povinně jásat. Jak už jsme psali několikrát, nemusíte dělat nic, co nechcete. Semináře nejsou stejné. Liší se svou velikostí, atmosférou, programem, osobností spíkra, sytémem, který je organizuje, atd. Ale obecně platí, to vám potvrdí každý řečník, že aktivní účast publika, přístup diváků, ovlivňuje výkon řečníka. Lépe než před strnulým publikem se mluví před nadšenými lidmi, zvláště jedná-li se o motivační seminář. Takže jásání,apod. je vlastně kladná zpětná vazba. Spíkr před nadšeným publikem podá mnohem lepší výkon. Nebo proč si myslíte, že třeba fotbalisti potřebují burácející stadion? Aby se vyhecovali k co nejlepšímu výkonu. Výkon před prázdným zamlklým hledištěm nestojí většinou za nic…
    Distributor vystupuje jménem Amway. To není pravda. Každý VPA vystupuje jménem svým. Proto je velká chyba a omyl, svalovat jednání jednoho VPA na firmu Amway. Když vás naštve VPA, naštvala vás jedna konkrétní osoba, ne Amway. Obchodní zásady vyvozují důsledky, kdy chybným konáním VPA je poškozeno jméno Amway. Ale Amway nemůže ručit za jednání VPA, které odporuje pravidlům.
    Proto jsou veškeré hlasy, které vytýkají různé „nepravosti jednotlivých VPA“ firmě Amway, vedle jako jedle. Pokud říkáte Amway dělá to a to… a máte na mysli, že jednotliví VPA dělají to a to…, je to špatně a pouze tak prohlubujete chybná paradigmata v neznalých lidech.
    Amway je podomní prodej drogerie. To už dávno neplatí. Řekl bych skoro desítky let…Podomní prodej Amway svým VPA nedoporučuje. Je zajímavé, jak moc lidí si stále myslí, že Amway je podomní prodej.

  18. anna, víš že seš pěkná pí**, těmhle emvejáckým kecům stějně nikdo nevěří, když se podívám na svoje okolí, tak emjeváky nikdo nechce ani vidět – všichni se jich doslova štítěj – tolik fakta 😀

  19. Antiamway: Jste si naprosto jist, že jste použil správný vulgarismus??? Přečtěte si znovu závěr komentáře a pochopíte, že Anna má značný problém se svou vlastní identitou ;-).Takže buďme lidští, vždyť takto postižení lidé za to nemohou.A ta trocha lidskosti nikdy neuškodí.Přeji Vám hezký den.

  20. acz:

    pracujem pre Amway, zamerala som sa konretne na kozmetiku (Artistry) lebo ma to bavi a rada pomaham ludom s problematickou pletou.
    ALE…
    prepac, o tom to stale kecas? ani ja Ti nerozumiem! robis hanbu Amwayu a len potvrdzujes vsetky clanky co su tu pisane, akoze o sekte. Furt nieco o strachu, uspechu, manipulacii… vidim, ze Tebe to velmi vymilo mozog.
    Na seminaroch, vikendovych konferenciach som bola max. 2x a stacilo mi. V tomto smere je to naozaj vymyvanie mozgov a z tych vsetkych frazach typu venovat sa LEN byznisu a nicomu inemu, bolo mi z toho zle. Nechodim na tieto „seminare“ a popravde…nikto ma ani nenuti! Robim si co ma bavi, nikoho neobvolavam, nerobim nabory, nepresviedcam. neznizim sa na taku uroven niektorych „amwayakov“. a bohuzial, takych je tam pozehnane 🙁
    a ty sa trosku zamysli predtym ako tu budes niekoho poucovat o nejakom strachu. Kazdy ma pravo na svoj nazor a tito ludia si ho vyjadrili. Mal by si to respektovat! 🙁

Napsat komentář: anna Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *