PR weby. Mají ty odkazy nějakou váhu?

Poslední dobou čím dál častěji majitelé tzv. PR webů nabízejí své projekty k prodeji, např. na Webtrhu.  PR web je takový web, kde jsou publikovány články s odkazy. Tyto příspěvky vkládá buďto přímo admin PR webu, nebo prakticky kdokoliv se zaregistruje. PR weby totiž ve většině případů pohání WordPress, takže se stačí zaregistrovat a psát články. Denně tak na webu přibývají nové a nové články. U některých PR webů přibydou i desítky článků denně. Takový PR web potom obsahuje tisíce nebo desetisíce článků. Jenže jde o to, že tyto příspěvky nejsou v mnoha případech unikátní text + obsahují externí odkazy. Někteří majitelé PR webů sice kontrolují, zda je text unikátní, zda obsahuje pouze povolený počet odkazů, atd. Jenže to vás za chvíli přestane bavit, protože pisatelé jsou velice neukáznění a nerespektují daná pravidla (podmínky publikování). Netřeba připomínat, že tato činnost zabere také spoustu času.

WWW

 

Pokud má PR web tisíce nebo desetitisíce externích odkazů, tak váha jeho odkazů – ranků (pokud nějaké jsou) klesá, prakticky se rovná nule. PR weby mají často nulový Google pagerank, což je způsobeno penalizací od Google. SRank mají maximálně dvojku nebo trojku. Jenže je potřeba si uvědomit, že Seznam (SRank) se čím dál více chce rovnat Google, takže je třeba počítat s tím, že jednou přijde i penalizace od Seznamu – nulový SRank. Má tedy cenu na PR web psát článek se svým odkazem? Nemá! Protože vám to nepřinese žádné návštěvníky ani zvýšení ranků. Také myslete na to, že pryč jsou doby, kdy se říkalo, že každý odkaz je dobrý. Dnes je vše jinak… Google penalizuje weby s tzv. špatnými odkazy. Takže pozor na to! Pokud si chcete zvýšit ranky, tak jsou pro váš relevantní pouze tématické a důvěryhodné odkazy.

Abych se vrátil na začátek: Proč majitelé PR webů své projekty prodávají? No protože nechtějí zbytečně ztrácet čas s neukázněnými přispěvovateli. Navíc takový web negeneruje prakticky žádný zisk. Protože má téměř nulovou návštěvnost a minimální ranky.  A pokud jsou ranky na nule a slabá návštěvnost, tak není ani žádný zisk… A proto jsou tyto weby k prodeji 🙂 A docela jsem zděšen tím, kolik je někdo za takový odpadový web dát. Mohu vám dát jedinou radu – neutrácejte velké peníze za prodělečný nesmysl. Osobně bych dal PR web s 10 000 příspěvky max. 1000 Kč. Větší cenu to nemá. Vynakládejte svou energii jinak, třeba čtěte Czblog 🙂

Rada provozovatelům PR webů:
Pozor na autorská práva obrázků, které přispěvovatelé vkládají do svých článků. I když si do podmínek napíšete, že je dovoleno vkládat obrázky, na které má dotyčný autorská práva (nebo něco podbného). Tak je stejně za porušení autorského práva  odpovědný majitel webu! Osobně používám free fotobanky (obrázky zdarma), jejich seznam je zde.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *