Pojištění odpovědnosti za škody občana

Česká pojišťovna nabízí pojištění odpovědnosti za škody občana, tento druh  pojištění nabízejí i její konkurenti. Do rozsahu tohoto pojištění jsou zahrnuty veškeré činnosti v běžném občanském životě, při níž je způsobena neúmyslná škodu.  Z jednoho pojištění je automaticky pojištěna celá vaše rodina, tedy i děti. Například pokud váš potomek někde v obchodě nechtěně rozbije nějakou věc, tak by to za vás měla pojišťovna uhradit.

Při sjednávání tohoto pojištění jsem měl počit, že  se toho pojištění vztahuje úplně na všechno, s radostí jsem ho uzavřel a platil s tím, že když se někdy něco náhodou neúmyslně stane, tak to pojišťovna bez problémů zaplatí. Pojištění jsem řádně platil řadu let a skutečně nebyl problém… Pravděpodobně proto, že nebyla žádná pojistná událost. Je to více než rok (cca 15 měsíců) co se mi stala taková nemilá událost a došlo mou neopatrností k poškození věci. Pojistnou událost jsem obratem nahlásil pojišťovně. Tím to všechno začalo. Česká pojišťovna mi až po několika měsících (nedivte se, bylo období prázdnin) zaslala formuláře k vyplnění pojistné události. Formuláře jsem vyplnil (popsal průběh události ap.) a obratem zaslal zpět pojišťovně. Po několika měsících zaslala pojišťovna další formuláře s odůvodněním, že došlo k omylu a pojistná událost byla špatně zařazena. Nové formuláře jsem opět obratem vyplnil a zaslal zpět na pojišťovnu. Už jsou to opět čtyři měsíce a zase se nic neděje 🙁 Co teď dělat? Urgovat pojišťovnu? Škodu jsem musel uhradit ze svého s tím, že pojišťovna mi celou částku později zaplatí. Netušil jsem, že na to budu čekat roky. A dočkám se vůbec? Nyní jsem pěkně naštvaný na Českou pojišťovnu, protože je z tohoto případu vidět, že prostě škodu uhradit nechce, pouze se jen vykrucuje. U České pojišťovny mám uzavřené ještě další pojistné smlouvy a říkám, kdyby vznikla nějaká pojistná událost, zda bude Česká pojišťovna postupovat obdobně? Jednoznačně jsem z České pojišťovny zklamán, Českou pojišťovnu beru jako nedůvěryhodného parnera, proto vypovídám všechny pojistky u této pojišťovny!

Jaké máte vy zkušenosti s Pojištěním odpovědnosti za škody občana? Obecně, jaké máte zkušenosti s pojišťovnama?

Související články:

13 komentářů u “Pojištění odpovědnosti za škody občana

  1. Dobrý den.

    Věřím, že to tak mohlo být, a taky věřím těm, kteří mají s ČP špatné zkušenosti. Přesto vám radím ze zkušeností: Nejlépe uděláte, pokud budete věc jako první řešit se svým pojišť. agentem. Ten dokáže spoustu věcí urychlit, protože má k tomu možnosti.

    Osobně mám dobré i špatné zkušenosti, ale napíšu tu dobrou: Bývalá přítelkyně měla úrazové pojištění a sjednáno ve smlouvě, že dostane za den úrazu 250 Kč. Zlomila si zápěstí na levé ruce a zhruba měsíc měla ruku v sádře. Česká pojišťovna podle tabulek ocenila úraz na 70 dnů léčení a poslala 70krát 250 Kč, tj. 17 500 Kč. Za měsíc léčení zlomeného zápěstí je to podle mě HODNĚ dobrá částka! Žádný problém s vyplacením nebyl, vše proběhlo solidně a do cca 3 týdnů od podání formuláře o úrazu byly peníze připsány na účet.

    Takže ČP ve všem rozhodně hrozná není…. je to vždy o lidech. Být vámi, otravoval bych je každý týden. Pak by se to třeba urychlilo…

    Jirka

  2. „Pojistka na blbost“ od ČP je na dvě věci. Neúmyslně jsem rozbil drahou voňavku v obchodě a ČP nezaplatila ani korunu! ČP má plno výmluv a lidem nezaplatí to, co by měla 🙁 TOTO POJIŠTĚNÍ TÉŽ NEDOPORUČUJU!!!

  3. Též mám negativní zkušenost s tímto druhem pojištění od České pojišťovny. Omylem politý notebook kamarádovi pojišťovna nezaplatila, prý se to na to nevztavuje. Platit chtěji hned, ale jak maji něco dát, tak jen výmluvy a zase jenom výmluvy 😐

  4. Pojistku u ČP okamžitě ruším….to bylo řečí : ano , určitě je pojištěný i syn, no a hle, syn rozbil zrcadlo, nejdříve arogantní likvidátorka a potom dopis plný blbostí, už jednám s jinou pojišťovnou a od ČP stahuji veškeré pojistky, jsou to lháři!!!!!!!!!!!

  5. Naprosto stejná zkušenost. Platím několik let a když dojde ke škodě, v mém případě ve výši cca 1000kč, tak ji neuznají a najdou si nějakou výmluvu. Takže také já toto pojištění ruším. Nemá cenu platit za něco, co nefunguje.

  6. Když jsem sjednávala pojištění odpovědnosti za škody občana, tak mi pojišťovačka tvrdila, že se to vztahjuje na celou rodinu. JE TO ALE VELKÁ LEŽ!!! Malá dcerka v obchodě rozbila parfém. Ale jelikož jde prý o dítě, tak se pojistka na toto NEVZTAHUJE. Česká pojišťovna je největší LEŽ na Zemi ❗ Ruším všechny pojistky u této lživé firmy!

  7. Česká pojišťovna je fakt dobrá jenom do doby, než se stane pojistná událost. Omylem jsem rozlil kafe na stole, kde měl kamarád položený telefon. Bohužel to telefon odnesl. Když jsem dal vše na pojišťovnu, tak mi po 3 měsících přišel dopis, že nic nedostanu 😯 Jde sice jenom o 2500, ale když si člověk platí pojištění odpovědnosti za škodu, tak by pojišťovna měla v případě události plnit. U ČP to tak bohužel není 🙁

  8. S Českou pojišťovnou též končím! V létě jsem měl při letních radovánkách úraz – zlomený malíček u nohy. ČP za toto dala 112 Kč. A to platim skoro 4000 ročně!
    Asi před měsícem jsem nešťastnou náhodou u kasy v Tescu rozbil Absinta asi za 600 Kč (ještě před zaplacením). Absinta jsem pochopitelně musel zaplatit. ČP jsem událost řádně nahlásil, ale ta mi odepsala, že se pojištění odpovědnosti za škody občana na toto nevztahuje. Takže s ČP definitivně končím!!! Dokážou jen vybírat prachy…

  9. TRIMAK a IVETA.

    Z jakého roku máte sjednáno pojištění pro úraz?
    Pokud je to podle starých podmínek se kterýma jste byly seznámeni při podpisu, tak se nedivte, jelikož je možné že se při likvidaci PU vycházi z procentuální částky třeba z 30.000,- což moc asi nedostanete.
    Podle nových sazeb se vychází z denního odškodnění.
    Michal.

  10. Vážený Michale, úrazové u ČP pojištění jsem dávno ukončila, z jakého roku to bylo to nevím, ale platila jsem okolo 3500 korun ročně. Pokud ČP neupozorňuje na nevýhodné „staré“ smlouvy, tak tuto firmu neberu jako důvěrohodného partnera. S ČP u NIKDY nechni nic mít!!!

  11. Milí stěžovatelé na ČP, vzhledem k tomu, že pracuji jako nezávislý zprostředkovatel pojištění, doporučil bych vám si před uzavřením jakékoliv pojistky pozorně přečíst znění smlouvy, příslušné pojistné podmínky s mít sepsaný s poradcem záznam o vašich požadavcích na pojištění. Kupříkladu, pokud pán uvádí, že způsobil škodu ve výši 1000,- Kč, tak tuto částku může mít uvedenou v pojistné smlouvě jako spoluúčast na PU. Tudíž pak opravdu veškeré škody do této výše nebudou placeny. Pokud jiná postižená Mirka uvádí, že nebyla z pojistky uhrazena škoda, kterou způsobilo její dítě, tak podle příslušných VPP a ZPP vztahuje odpovědnostní smlouva ČP a tato pojistka i na škody způsobené dětmi žijícími ve společné domácnosti. Tudíž by zde bylo nutné vědět a znát přesné zdůvodnění odmítnutí. Výluky jsou zde na škody způsobené osobám blízkým atd. Pojišťovny se ne vždy chovají korektně, ale i proto je lepší si uzavírat smlouvy pomocí nezávislých poradců, protože ti vám pak lépe poradí a pomohou než zaměstnanci pojišťovny. A bohužel, spousta odmítnutí či problémů s plněním je způsobena i tím, že je buď klienti sami špatně nahlásí a to je pak hra o slovíčkách. Zrovna pokud jde pojištění odpovědnosti. A nebo si prostě klienti neudělají takový rozsah, jaký potřebují. A co se týče úrazů, taj je ideální si úrazové pojištění aktualizovat tak aspoň každých 5 let vzhledem k inflaci, změnám v pojistných podmínkách a rozsahu pojištění. Těžko ten, kdo uzavřel pojistnou smlouvu před 20 roky dostane za úraz stejné finanční odškodnění jako ten, kdo si smlouvu uzavřel před rokem. Ano, pojišťovna by vás měla na možnost změny upozornit, ale v prvé řadě si jak za pojistné částky, za limity a svoje zdraví a majetek zodpovídá sám klient a bohužel moje zkušenosti za 14 let v pojišťovnictví jsou takové, že klienti chtějí ušetřit za každou cenu a tak si snižují ceny nemovitostí, snižují limity na to či ono a pak bohužel jsou nespokojeni s případným plněním protože likvidátor při řešení PU zjistil, že je až moc ponížená cena nemovitosti a nebo není pojištěné nějaké riziko a pak buď plnění zkrátí a nebo škodu neuhradí. Bohužel ta vina či důvod k nespokojenosti má důvody jak na straně pojišťoven, tak i na straě klientů, kteří si prostě uzavřou pojistnou smlouvu za velmi levný peníz a myslí, si, že jim bude krýt absolutně vše. A pokud mají nesvědomitého pojišťovacího poradce, tak je v tom nechá. A další věc je ta, že někteří poradci by neměli tuto práci vůbec vykonávat, protože neposkytují klientům odpovídající informace. Ale moje rada zní, nechte se pořádně informovat o tom, co si uzavíráte za pojištění, nechte si zpracovat více nabídek, nechte se podrobně seznámit se zněním příslušných pojistných podmínek a teprve pak uzavírejte pojištění. Je to ve vašem vlastním zájmu.

  12. Mirek:

    Pokud někdo platí České pojišťovně za úrazové pojištění skoro 4000 ročně, tak by pojišťovna měla dát za úraz odpovídající částku. Ne 112 korun! Jak píše trimak.

Napsat komentář: Jan Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *