Jak zhubnout natrvalo, jakou zvolit dietu? Tipy na hubnutí

Málokterý člověk je spokojen se svou hmotností, mnohdy oprávněně, zejména po vánocích tato nespojenost roste. Příčinou obezity jsou především špatné stravovycí návyky a málo pohybu. Jak zhubnout? Jakou zvolit dietu? A především jak zhubnout trvale? Zde získáte tipy na hubnutí a odpovědi na tyto otázky.

Čeho se při hubnutí vyvarovat?

Rozhodně se vyvarujte zázračným (a mnohdy předraženým) lékům a lektvarům, čajům, zeštíhlovací pásům a podobným zaručeným přípravkům na hubnutí, po kterých „zázračně“ zhubnete bez pohybu a cvičení! Určitě jste šlyšeli o zázračném přístroji, který hubne za vás, zatím co vy jíte a sedíte u televize. Takové přípravky jsou opravdový nesmysl a mnohdy lidskému organismu spíše uškodí. Tepelné zábaly jsou také velkým nesmyslem. Dále je dobré se vyvarovat drastickým dietám, kdy třeba týden nic nejíte, to je obrovská zátěž pro liský organismus, kdy mohou nastat zdravotní problémy. Zdravé hubnutí = postupné hubnutí, kdy zhubnete maximálně 1kg týdně.

Jak tedy hubnout zdravě? Lze vůbec hubnout zdravě?

Ano, hubnout zdravě lze, pokud chcete zdravě hubnout, tak v prvé řadě přejděte na dietní jídelníček, zvyšte si přísun ovoce a zeleniny, hodně pijte (min. 2 litry vody, neslazené minerálky za den), zcela eliminujte cukry a tuky. Vynechte smažená jídla, uzeniny, dorty a jiné cukrovinky, smetanové výrobky. Nikdy se nepřejídejte, jezte vícekrát denně, doporučuje se 5x denně, nejezte v noci, poslední jídlo se doporučuje konzumovat v 18 hodin, toto jídlo by nemělo být nijak vydatné.  Nepřejídejte se, pokud máte po jídle ještě hlad, tak se více napijte (hlad je skrytá žízeň). Pohyb, cvičení, pravidelné procházky je nedílnout součástí zdravého hubnutí. Při dietě rozhodně nekonzumujte sušené ovoce, protože má opravdu mnoho kalorií. Myslete na to, že zdravé hubnutí znamená, že úbytek hmotnosti by měl být postupný a pozvolný.

Zhubl/a jsem, ale jak si udržet tuto hmotnost trvale?

Asi nejtěžší je hubnutí břicha… Pokud se vám ale dietou podaří zhubnout na požadovanou hmotnost (i břicho), tak je také důležité si tuto hmotnost zachovat dlouhodobě. V podstatě se dá říct, že si budete muset hlídat svou hmotnost a jídelníček až do konce života, nepřejídat se, pohybovat se a cvičit. To, co zkonzumujete musíte také také tělo vydat, nejlépe pohybem. Pokud by jste se začali opět přejídat, tak by mohl nastat tzv. jo-jo efekt, který nastvává především u drastických diet, kdy zhubnete během krátké doby hodně kilo. Jo-jo efekt znamená, že se vám  brzy po dietě vrací původní hmotnost.

Pozor na chorobné hubnutí – anorexii!

Nikdy to nepřehánějte s dietou, nehubněte zbytečně hodně kilo, protože z obyčejně diety se může  také stát anorexie, což je  odmítání potravy a chorobné hubnutí. Anorexií netrpí pouze ženy a dívky, ale čato také muži. Bohužel je známo spousta případů, kdy anorexie končí smrtí, tito jedinci v podstatě zemřou hladem. Takže když dietu, tak s rozumem!

Přeji mnoho úspěchů při hubnutí a myslete na to, že když chcete zhubnout více než 15 kg, tak je vhodné se poradit s odborníkem – lékařem.

Jak zhubnout

4 komentáře u “Jak zhubnout natrvalo, jakou zvolit dietu? Tipy na hubnutí

  1. Anky: pokud vas to uklidni, tak vetsina lidi je na tom obdobne jako Vy. Kila se hezky nabiraji, ale potom je zhubnout, to je mnohem tezsi, znam to taky z vlastni zkusenosti 🙁

  2. Tak tento článek je dost dobrý, jen bych ráda uvedla pár věcí na pravou míru. Nelze zcela eliminovat tuky a cukry, obojí náš organismus potřebuje ke správnému fungování. Jen je třeba se zaměřit na to jaké cukry a tuky konzumujeme a v jaké úpravě. Ideální je vyhnout se živočišným tukům i těm skrytým, a naopak používat olivový olej(exta virgin-nejlépe za studena, případně k dušení potravin), v malém množství konzumovat oříšky a semínka(natur- NE pražené a solené:)) Co se týče cukru, tak toho máme dost v ovoci, a sušené ovoce je naopak celkem vhodným pamlskem při zdravém stravování, nesmí být ovšem sířené.Chce to číst etikety a vybírat si obchody.
    Dále minerální vody zbytečně zatěžují naše ledviny, stačí čistě ovocný, nebo bylinkový neslazený čaj, případně voda z kohoutku krátce odstátá.
    Jak správně píšete obézní člověk patří do rukou lékaře, člověk s nadváhou si při zdravém životním stylu pomůže sám. Pohyb k tomu na 1000% patří, ale i tam je třeba se řídit určitými pravidly, a tak ve zkratce: Buď se poradit se zkušeným trenérem ve fitku a nebo pokud cvičíte doma tak nezapomínat na protažení před i po cvičení a při cvičení udržovat tepovou frekvenci cca 65%, a udržovat ji nejméně 30 min, pak má cvičení kýžený efekt. ( min .3xtýdně)
    A na závěr jedno pozitivum pro ty kteří rádi mlsají a nepohybují se a tloustnou: Jakmile si najdete zálibu v pohybu, pak Vám ani šlehačkový dortík nepřidá faldík ;-). Svalnaté tělo spaluje podstatně lépe než sádlíčko – to jen ukládá zásoby. Mějte se krásně a vyražte svižně na 1. kopec 😛

  3. Naprosto souhlasím s tvrzením, že nejtěžší je zhubnout břicho. Sama se o to již půl roku neúspěšně pokouším.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *