Co zabíjí vaše srdce?

Kouříte, nesportujete, stres zajídáte tučným a sladkým jídlem? To je jen malý výčet hříchů, které pomalu a postupně devastují vaše srdce. Chraňte si vaše srdce!

1. Stres je jedním z nejhorších zabijáků. To, jak se cítíte duševně, ovlivňuje i vaše fyzické zdraví. Je prokázáno, že dlouhodobý stres může vyvolat poruchu srdečního rytmu. Krátkodobě se může vyskytnout i srdeční arytmie způsobená emocionálním vypětím. Stres zapříčiněným nedostatkem odpočinku patří mezi rizikové faktory pro vznik chronické poruchy srdečního rytmu. Proto se snažte stále myslet pozitivně, vždy si najděte důvod k úsměvu a uvolnění, nesnažte se být za každou cenu dokonalí, naučte se plánovat své aktivity, dělejte věci, které vás baví, mějte uvolňující koníčky (rybaření, tanec)… Nezapomínejte ani na pravidelný odpočinek, jak pasivní, tak i aktivní.

2. Kouření negativně ovlivňuje srdečně cévní systém. Zvyšuje srážlivost krve, ničí stěny tepen, na kterých se ukládají tuky, a tím se radikálně snižuje průtok krve. To všechno způsobuje, že vaše srdce je minimálně zásobené kyslíkem a máte vysoký krevní tlak.

srdce

3. Na jídle velmi záleží. Na stav tepen v lidském těle má negativní vliv nadměrná konzumace tučných mas, sladkosti, konzumace alkoholu atd. Tyto potraviny jsou zdrojem cholesterolu, který je rizikovým faktorem pro vznik asterosklerózy. Tukové látky se usazují na stěně cév, postupně se zužují, též se snižuje jejich pružnost. Více používejte rostlinné tuky, místo sladkých jídel si vezměte ovoce, dopřejte si zeleninu a ryby, solte minimálně, k dochucování používejte různé bylinky. Když jíte, udělejte si na tento úkon dostatek času, hlavně při snídani a obědu. Mezi snídaní a obědem nezapomínejte si něco zobnout – svačiny.

4. Pohyb je pro srdce velmi důležitý! Nikdo neříká, že musíte lámat rekordy, stačí pravidelné procházky, rychlá chůze, běh do schodů, plavání, jízda na kole…

5. Pravidelně navštěvujte lékaře. V ČR umírá nejvíc lidí na onemocnění oběhové soustavy. Chraňte se proto pravidelnou lékařskou prohlídkou a dodržováním rad lékaře. Měřte si pravidelně krevní tlak, například v lékárně. Dobré je i používat potravinové doplňky. Lecitamin pomáhá snižovat hladinu chlesterolu v krvi. Podle aktuálních průzkumů má téměř 70% dospělých jedinců v ČR vysokou hladinu chlesterolu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *